21 Kasım 2010 Pazar

harry potter üzerine


öncelikle söylemeliyim ki, 16 yaşımda yani artık çocuk değilken okuduğum ilk kitaptan beri, ben J.K. Rowling'in anlatım diline ve özellikle kurgusuna hayranım. her kitabı çıktığı an alıp bir haftada bitirerek devam etti bu kitap serisine olan düşkünlüğüm. ama aynı keyfi hiçbir filminde alamadım. elbette hollywood sosuna bulanan her kitap uyarlamasında olduğu gibi, en değerli ufak ayrıntılar atlanmış ve en önemlisi kitabın atmosferi filme yansıtılamamış oluyordu. oyuncu seçimleri ise hemen her filmde kitaptaki karakterlere son derece uyumlu. özellikle severus snape'i alan rickmann'dan, ya da ron weasley'i ruppert grint'ten başkasının oynadığını düşünemiyorum.

dün serinin son bölümü olan deathly hollows'un ilk parçası olan birinci filmine girdik. son kitap o kadar uzun ve detaylı ki, yönetmen david yates bu kitabı iki film halinde çekmiş. ben ilk defa kitap ve filmi bu kadar bağdaştırdım. 'melez prens' de, son film olan 'ölüm yadigarları' da kitaplardaki atmosfere uyuyor. bende zaman zaman kitabı elimden bırakmama sebep olan çarpıntıları filmde de yaşadım. ve en çok sevdiğim sahne, kitapta bulunmayan, harry'nin morali bozuk hermione'yi dansa kaldırdığı ve birbirlerine destek olmak için, eğlenmek için dans ettikleri sahne oldu. elbette bir de, filmin içindeki kısa film olan, ölüm yadigarları'nın anlatıldığı kısa animasyon var. hollywood'a sadece imkanları için bile saygı duyarım.

siz bu seri ile ne kadar ilgilisiniz bilmiyorum, ama benim gibi kitaplarına düşkün, filmlerinden hayal kırıklığı ile ayrılan biri iseniz, bu filmi izlemenizi tavsiye ederim.

ayrıca, filme benimle gelen ve lord voldemort'u görünce ''bu kim'' diye soracak kadar konuya yabancı olan erkek arkadaşıma da teşekkür ederim. oturduğumuz love seat'i de tavsiye ederim, pek rahat, pek hoş bir sinema deneyimi oldu.

5 yorum:

  1. Ben fantasy literature dersi alıyorum ve Rowling'i eleştiren bir makalem var aslında =)
    Aslında tam olarak karşıt diyemesem de benimkinden baya farklı bir qörüşü okumak hoşuma qitti tam da bu yüzden.

    YanıtlaSil
  2. filme ben ve özgürle gitmezsen öyle olur.

    YanıtlaSil
  3. Miss. Papercut, ne kadar güzel bir dersin varmış, neler gördüğünüzü çok merak ettim ve özendim. Harry Potter serisi hakkındaki görüşlerini de yazarsan bir ara, büyük bir ilgiyle okurum.

    emek, temmuz 2011'de buluşalım.

    YanıtlaSil
  4. pelin,sıtkı,özgür,ben ve bikaç heri potır sever daha buluşup gidicez biletleri şimdiden aldık ama seni çağırmayı düşünmüyoruz.xoxo öpüldün.

    YanıtlaSil
  5. zaten biz de evrimle biletleri önceden almıştık. xoxo babe.

    YanıtlaSil