28 Haziran 2011 Salı

leonardo ve gelecek düşleri





uzun zamandır bir kitabı bu kadar kendimi kaptırarak ve kısa sürede okumamıştım. ''Sinyora Da Vinci'' Leonardo'nun annesi Caterina üzerine, tarihi gerçeklere dayanan fakat kurgu bir roman. Benim en büyük zaafım olan Leonardo üzerine kitaplara olan merakımı bilen annemin hediyesi, üç günde bitiverdi, bana bir sürü yeni fikir vererek.

önümüzdeki yıllarda ne yapmam gerektiği yavaşça beliriyor zihnimde. hakkında hala keşfedilmemiş şeyler olduğunu düşündüğüm bu adamı araştırmak istiyorum. onun yaşadığı, çalıştığı yerleri bir bir görmek, peşinden koşmak istiyorum. kütüphanemde sadece ona ayrılmış olan bir raf dolusu türkçe ve ingilizce kitabın yanına, bir raf dolusu da italyanca kitap eklensin ve ben onları rahatlıkla okuyabileyim istiyorum.

ilk yaptığım taklit resimler leonardo'ya aitti, en sevdiklerimi paylaşıyorum şuan burada. ilk hedefim kendilerini yakından görmek olacak. daha sonra kendisini ana dilinde araştırmak için eğitilmem gerek. kafam planlarla dolu yine. üstelik tüm bunların bana ne katacağını ve ne elde edeceğimi de bilmiyorum. tek bildiğim leonardo'nun peşinden gitmek istediğim.

4 yorum:

  1. Ben de okudum o kitabı kısa bir süre önce. Burada bu yazıyı görmek baya keyifli oldu şimdi :)
    Umarım bu heyecanın (heves kelimesini kullanmak istiyorum ama herkes hevesi 'gelip geçici tutku' şeklinde algıladığı için -aslında kelimenin anlamı bu değildir- çekindim) araştırdıkça artar.

    YanıtlaSil
  2. ya bendeki bu heyecan çok derin, daha okumayı bilmeden, annem tarafından bu adamın resimleri elime tutuşturulmuştu ve bebek isa, meryem resimleri üzerine hikayeler yazıyorduk. sanırım daha çok hayran olduğum ve merak ettiğim kimse yok. şimdi buna nasıl şekil vereceğimi bulmak kaldı geriye :) aynı kitabı okumuş ve beğenmiş olmamıza da pek sevindim.

    YanıtlaSil
  3. bana 3 yıl önce atmam için verdiğin iskambil kağıdını;Santa Maria delle Grazie manastırının bahçesinde bir çöp kovasına bıraktıydım. Son Akşam Yemeği'nin hemen yanına...bence bu gayet uygun bi seçim olmuş :)

    YanıtlaSil
  4. bence de muhteşem bir ritüel olmuş, hatta hafiften bir şaman ayini havası da var, keşke tepesine kuş tüyleri dikip yaksaydın ve tozlarını da duvardaki resme sürseydin. şimdi hala tutuklu olacaktın ama büyük bir ritüel olacaktı...

    bu yaptığın müthiş tatlı şey için teşekkür ederim emek.

    YanıtlaSil