2 Temmuz 2011 Cumartesi

istanbulda turist olmak

dün cihangir'de yürürken karşıdan italyan turistler geliyordu. üç kadın, gayet şık, neşeli, keyifli. bakkala girip bira aldılar. biz de aldık. sonra çıktık bakkaldan, onlar sağa, biz sola gittik.. aklım onlarda kaldı. istanbul'da turist olmak nasıl birşeydir merak ettim. nerelere giderdim, neleri çok severdim diye düşündüm.

muhtemelen en çok beyoğlu'nu severdim yine. tünel taraflarını ya da tarlabaşını daha çok. müzisyenler, beyefendiler, travestiler, öğrenciler ve başka turistlerin bir arada bu kadar uyumlu olması büyüleyici gelirdi muhtemelen. gördüğüm her insanın ve her kedinin fotoğrafını çekerdim. tünel'de bir hostelde kalırdım. her sabah başka bir yerde kahvaltı yapardım.

boğaz köprüsünden günde üç dört defa geçerdim bir. iyice sindirirdim o durumu, iki arada olmayı, güzelliğini. şimdi gidip gelmekten bıktığım tüm o hatlar, çok çekici gelirdi. eminönü ve karaköy hiç keşmekeş gelmezdi mesela, girebileceğim tüm pasajlara ve dükkanlara girerdim. taksim, galata, karaköy arasında yürürdüm, köprüaltında balık-ekmek, bira yapardım. midye dolmaya tapardım yine.

bir tanıdık ya da bir başka turist önerirse emirgana da giderdim. orda deniz kenarında oturur, ufak defterime uzun uzun yazardım, ardı ardına çayları içerken. belki istanbul vazgeçilmez bile gelirdi o an, hele de bir tekir kedi yanaşırsa.

ben istanbul'da turist olmayı gerçekten çok isterdim. keşfedilecek çok şey var bu şehirde, bakma biz artık keyfini sürmez olmuşuz alışkanlıklardan. uzaklardan gelip sevmek vardı bir de buraları.

2 yorum:

  1. İstanbuldayım 2 hafta sonra ve söylediklerin aklımın bir köşesinde olacak o 4 gun boyunca =)

    YanıtlaSil
  2. çok sevindim. daha sonra, istanbul'da geçirdiğin zamanı ve hislerini anlat lütfen, acaba istanbul'da turist olmaya özenerek mantıklı birşey mi yapıyorum bileyim :) dilerim çok keyif alırsın.

    YanıtlaSil