22 Nisan 2010 Perşembe

Edie hakkında



Edie Sedgwick iyiydi de, çevresi kötüydü.

Edie'nin hikayesini Hollywood sosuna bulayıp, süsleyip püsleyip sunan Factory Girl, kızın gerçek hikayesinden oldukça uzak. Ama Sienna Miller pek güzel yine.

Edie'yi tanıdıktan sonra Andy Warhol'a öfkelenmemek zor. Seri üretim teknikleri, pop sanatına katkı, serigrafi ve linolyum baskıları.. adamın her yaptığı siliniyor bir anda, o rengi gitmiş yüzüne var gücünüzle haykırmak istiyorsunuz : ''neden harcadın güzelim, gencecik kızı Andy?!'' yüzeysel ve duygusal bakası geliyor insanın bu gibi durumlarda. Hoş, Edie olmasa da saygıdeğer okulumun en çok şey bilen hocası beni çoktan soğutmuştu Andy'den. (Rastgele yapılan deneysel sanata, sayfalar dolusu alt metin ve anlam yüklemenin saçmalığı, başka bir yazı konusu olsun.)

Edie hakkında neden doldum taştım sabah sabah.. Çünkü radyoda Bob Dylan'ın Like a rollin stone şarkısı çalıyordu ve ben ne zaman bu şarkıyı dinlesem, sözleri pek manidar pek anlamlı olduğundan, Edie aklıma gelir.

Bugün bu kırılgan kızın şerefine büyük, abartılı, tuhaf küpeler takalım dostlarım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder