6 Ekim 2015 Salı

Cunda Günleri

Günler huzurlu, sabun ve zeytin kokulu, yazdan kalma, ılık ve hoş. Burada üçüncü sonbaharımızı yaşarken, artık tanıdık olmaktan çıkıp, bir parçamız haline gelmeye başlayan yerlere, hayvanlara, insanlara ve yemeklere hemen alıştık, kaynadık gittik içlerinde, iyi geldi.

Geçen sene ardımda bırakırken çok zorlandığım, Zagor ismini verdiğim oğlanı aynen bıraktığım gibi bulacağımı biliyordum. (Bazı kedilerle yolculuğun uzun süreceği bellidir, hissedilir ya işte.) Daha ikinci günün sabahı, beyaz kuyruk ucu, tırnaklarını asla çıkarmadığı patileri ve kucakta her kediden daha huzurlu, daha uzun uyumasıyla, yine birlikteydik. Kedi nezlesi olmuş, sokakta yaşayan pek çok kedi gibi. Malesef tedavi edilmezse, kedileri götürür bu meret, hem de çok kısa sürede. Eczaneden Azitron aldım, iki de şırınga. (Eczacı hanım hemen çaktı durumu ''Kediler için değil mi?'' dedi) Şimdi sabah akşam, hem Zagor'un, hem de ufacık, siyah bir dişinin ağzına antibiyotiklerini sıkıyorum, neyse ki hiç zorluk çıkarmıyorlar. Sonra kuru mama faslı başlıyor diğerleriyle beraber. Kedi, köpek hepsi karmakarışık, neşeli, arada hırlamalar ve kıyametler kopararak, arada yemeği unutup peşimize takılarak geçiriyorlar günü. Güneşin en tepede ve en sıcak olduğu zamanlarda ise, her birimiz uykuya çekiliyoruz. Sonrası kahve, sonrası çay.
Bir ara mevsimde, dengeli ve serin bir havada, çevrem denizle ve hayvanlarla çevrili, iyi hissetmek ne kadar kolay. Sevdiklerimi toplasam, şu güzel Rum evlerine bir bir yerleştirsem, en büyük ve en bahçelisine annem ile Kedi Şeker'i, onun hemen karşısına (bir avlu geçme mesafesine) beni ve sevgilimi koysam, daha da şımarsam, atölyeyi de taşısam, her gün eskiz çizmeye malzemeleri taşıyıp doğaya çıksak, bu kadar huzur da hiç fazla gelmese... Üstüne çay, üstüne kahve.



4 yorum:

  1. Eylüül bana ve sevdiceğime de etrafındaki Rum evlerinden bi gözcük oda ayır lütfeen :)
    Atölyene de kaçak kat çıkabilirim ama, söz çaylar kahveler benden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen ayırdım yerinizi. Limana çıkan en sevdiğim, sarmaşıklı sokakta, kapının önünde iki de kedi bekliyor :) Akşam kahve içmeye geliyoruz, dur pastaneden bademli kurabiye de alayım :)

      Sil
  2. Eylül sanki seni tanıyor muşçasına bütünledim okurken yüreğin çok temiz sevilesi bir samimiyetin var ince ruhlu naif temizcecik bir dünya hissettim yazılarında ne güzel bir şey bu ve çok daha fazlası güzelliklerin seninle olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel ve ince sözler bunlar, içimi bir mutluluk kapladı okurken. Bence sen de çok iyi birisin ve her istediğin güzellik, neşe ve huzur senin olsun! :)

      Sil