15 Ekim 2015 Perşembe

Hala uzakta olmanın tuhaf hali

En sevdiğim yerde bile bunalmayı, ufak bir yere kapanıp günümü mahfetmeyi başarıyorum. (Gerçi Cunda'da ne kadar uğraşsam da günüm mahfolmuyor.) Dün tüm gün otel odasında laptop'tan dizi izledim ve mini buzdolabında kalmış ne varsa talan ettim. İçim çıkmak istemedi, ben de her zamanki gibi içime direnmedim. Bazı hayal kırıklıkları oldu, ''o ev'' yine bulunamadı, üstüne yorgunluklar ve kızgınlıklar, üstüne ülkenin tüm tükenmişliği ve geleceği bu topraklarda kurmanın kaygısı. Gerçi gündelik sorunlarımız aslında dert değil, onu da biliyorum ve tekrarlıyorum kendime sürekli.
Hava o kadar temiz, iyot kokulu, hafif ve huzurlu ki, en çok havayı özleyeceğimi hissediyorum. Gece yatağa uzanmadan, yanımdaki perdeyi açıyorum, yıldızlar tam da yattığım yerden harika ve ışıl ışıllar. Gözümü her birine tek tek sabitlemeye çalışırken (ve her biri hareket edermiş gibiyken)  horozlar ötene kadar upuzun bir uykuya dalıyorum. Yıldızları izleyerek uyuyakalmak ne büyük lüks, böyle bir yerde yapacak bir şey bulamayıp odaya kapanmak ne büyük lüks.
Adanın tepesindeki kitaplığa çıkmak ve manzaraya karşı bir limonata içmek için çıkmam gerek bu odadan. Yoksa soğuk ve karanlık şehir günlerinde kendime çok ama çok kızacağım. Yoksa her telefonda sevgilime ''dram yok, keyif var'' diye verdiğim sözü tutmamış olacağım. Ah ne kadar çok özledim sevdiğim çocuğu. Ah bak, heyecanlandım, neşelendim kavuşma düşüncesiyle. Onu buraya getireceğim elinden tutup, ona gezdiğim ve aşık olduğum her sokağı, yemeği, kediyi göstereceğim.


2 yorum:

  1. Dram yok, keyif var..
    Benim de kendi kendime tekrar edip durduğum cümlelerle aynı kapıya çıkıyor son günlerde.
    Ama sen benden bir tık daha iyisin. Ayvalık'tasın.
    Bense ofiste bilgisayar karşısında dört duvar arasında.
    Napalım, her şey bir gün güzel olacak deyip yaşamaya devam edelim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorumunu okuduğumda birkaç tık gerideydim, İstanbul'daydım artık, hatta cevap yazamayacak kadar da üzgündüm tatlı madam. Bir de karanlık, soğuk ve kasvetli geldi ki, ilk otobüsle hemen geri dönesim var :)

      Sil