31 Ağustos 2012 Cuma

Sevgili Lady Lazarus



  Birkaç gündür yine çok kapıldım sana. Uzak durmam gerektiğini bile bile, kütüphanemdeki en değerli şiir kitaplarını indirdim önce. Havada boğulmak, suda boğulmanın yanında çok daha gerçek, derin ve yoğun. Bana iyi geliyor mu, gelmiyor mu yıllardır karar veremediğim halde, ''Suyu Geçiş'' neden hep yanımda, melankolimi paylaşman için mi, acını paylaşmak için mi çözemiyorum. sadece yazdıklarına kapılıyorum ve özdeşleşiyorum.

  Ted Hughes hakkında, sahildeki ufak klube hakkında, seni zehirleyen o fırın hakkında yazmak istedim önce. Hakkında çekilmiş tek filmi kim bilir kaçıncı kez izledikten sonra hele. sonra düşünmek bile istemediğimi fark ettim onları. hepsi birer araçtı, kelimelerin oluşmasında, senin onların aracılığıyla dibe gömülürken, yaratman için.

  ''Dikeyim ben'' bu kitaptaki sayfasını kıvırdığım tek şiir,

Yatay olmayı çok isterdim ama,
Kökleri toprakta olan bir ağaç değilim ben,
Yapraklarla donanmak için Mart geldiğinde
Mineral ve anne sevgisi emen,
Ne de güzelliğiyim bir çiçek yatağının
Görkemli bir resme benzeyen, hayranlıkla seyredilen,
Bilmeden taçyapraksız kalacağını yakında.
Ölümsüzdür bir ağaç, kıyaslarsan benimle
Çok daha şaşırtıcıdır, kısa bir çiçek başı
Birinin uzun ömrünü versinler bana, birinin yürekliliğini.

Bu gece serin kokular yayıyor ağaç ve çiçekler,
Varla yok arası ışığında yıldızların.
Arasında yürüyorum onların, hiçbiri fark etmiyor ama beni.
Uyurken tıpatıp onlara benzediğimi
Düşünüyorum bazen,
Düşüncelerim bulanık.
Uzanıp yatmak daha doğal benim için.
Açık bir iletişim içinde oluyorum gökle o zaman
Ama asıl son kez yattığımda bilinecek değerim:
Ağaçlar dokunabilir o zaman, bana ayıracak zamanları olur çiçeklerin


2 yorum:

  1. yine mi sylvia plath, yine mi yatay değilim dikeyim ben :D bu şiire baste yapıp söylüyordum ve seni ağlatıyordum hatırladın mı, ama sinirden >:)

    YanıtlaSil
  2. ahaha hatırlamaz mıyım, o duygu dolu, o musiki kokan sesin hala kulaklarımda.. bir de bitirme projemde psikolojim bozulmuştu bir portreyi bu şiirle doldururken, yarım bırakıp atölyede kapının önüne çıkmıştım. geri döndüğümde sen yarısını bitirmiştin, yüzlerce kez yazmıştın bu şiiri :..) hala o resmin yeri çok ayrıdır :..)

    YanıtlaSil