8 Ağustos 2011 Pazartesi

chaplin







Dün gece bir kez daha ''Chaplin''i izledim. Charlie Chaplin'in hayatı, Robert Downey Jr. başrolde, ki her zamankinden de muhteşem bir oyunculuğu vardır bu filmde. izlemek ve etkilenmek için güzel bir film arıyorsanız tavsiye ederim.

1920'ler bana büyüleyici geliyor. kadınların bukle bukle saçlar, incecik kaşlar ve bordo rujla gezindiği, her yerde dantellerin, zerafetin ve uzun sigaraların olduğu, siyah beyaz ve sessiz sinemanın zamanları... kesinlikle çok şık ve biraz da karanlık. filmi izledikten sonra, ismi geçen artistleri araştırdım, döneminin en ünlü isimlerini. kesinlikle hollywood'un hollywood olduğu zamanlarmış.

2 yorum:

  1. 1920ler...Türkiye...Osmanlı son kez meclisi topluyor. Anadolu'da isyanlar, ayaklanmalar...Her yıl bir savaş ve bir antlaşma. Türkiye Cumhuriyeti yeni kuruluyor. Kadınların her gün farklı renklerde peçe takıp, çarşaf giydiği zamanlar...Engin İnkılap Tarihi bilgimle yazını sabote ettim :D

    YanıtlaSil
  2. ahaha hayallerimi yıktın kızıltaş! benim 2o'ler düşüm danteller, martini kadehleri, kadife eldivenler falan içeriyordu oysa.. Türkiye için en fazla 50'ler, 60'lar falan hayal edebilirim :)

    YanıtlaSil