26 Şubat 2011 Cumartesi

karaoke gözlemcisi



taksim'deki çok sayıda karaoke bardan birindeydim dün gece. sahneye çıkma tehlikem yoktu, ortamdaki davetli insanlardan birinin kızarkadaşı konumunda, ortama yabancı kişilerden biriydim. televizyon izler gibi izledim insanların hallerini. ve sizler için, karaoke bar'daki insan tiplerini derleyip topladım kafamda, şimdi de burda:

1. hayatının anını beklemiş olanlar: en sevdiğim grup. sahneden hiç inmeyen, her şarkıya ''aaa ben bunu çok iyi söylerim'' iyiniyetiyle yaklaşan, ellerini kollarını gerçek bir rockstar gibi sallayan ve nasıl göründüğünü hiç umursamayan grup. bunların çoğu günlük hayatınızda beraber çalıştığınız, selamlaştığınız, kendi halinde insan kisvesi altında gizlenmiş, fakat içten içe sahne ateşiyle yanan insanlar oluyor.

2. kimse beni farketmesin grubu. sahnede olma ihtimalinin acı verdiği grup. erkek arkadaşım bu gruba dahil olduğundan, tüm geceyi sahnedekilerden gözlerini kaçırarak geçirdi, bu grubu sırf eğlence olsun diye ''burda şarkı söylemek isteyen biri var'' diye ara sıra tehditler savurarak eğlenebilirsiniz.

3. gözlemciler. işte ben onlardan biriyim. bir yandan ekrandaki şarkı sözlerini takip edip içinden şarkıyı söylemeye çalışan, bir yandan sahnedekileri izleyip kendince değerlendiren, eleştiren, dalga geçen, fakat kendisi oraya çıksa ordakilerin yarısı kadar bile performans gösteremeyecek olan grup. gözlemciler her zaman gözlemci kalmaya mahkumdur.

eğer karaoke barları her zaman sevmişseniz, size saygı duyuyorum, ama bir gözlemci olarak bile en fazla bir saat dayanabildiğim bu mekanlar benim için pek ideal değil, çalan şarkıların güzelliğinin hatrına, bol bol içerek ve alkışlayarak bir yere kadar dayanabildim. sonra buz gibi soğuk havadan koşarak kaçtım ve sıcak evime sığındım. bu yazıyı konsepte uygun olarak garbage'dan bir kuple ile bitiriyorum.

JT gets all fucked up in some karaoke bar
After two drinks he's a loser after three drinks he's a star
Getting all nostalgic as he sings "I Will Survive"

2 yorum:

  1. sanırım karaoke konusunda aynı fikirdeyiz.bende pek haz etmeyi başaramadım belki sarhoş olursam çıkıp performans sergileyebilirim :)

    YanıtlaSil
  2. belki pek haz etmeyenler olarak toplanıp gitmeliyiz bir gece. içimizde gizli kalmış starları ortaya dökebilir ve herkesten gizli eğlenebiliriz :)

    YanıtlaSil