23 Mayıs 2010 Pazar

hachiko



hachiko gerçekten yaşamış bir köpek.. neden hayvanların çoğu zaman insanlardan daha iyi olduğunu kanıtlar şekilde, çok etkileyici bir hikayesi var. dahası, ailelerin mutlaka çocuklarına kedi ya da köpek almasının 'neden' gerektiğinin de cevabı. bu filmi izleyin, hollywood'un gösterişli sosuna bulanan her hikayede olduğu gibi, sizi zorla ağlatacak. ama o hüzünlü müzikler, köpeğin gözlerine yakın çekim, yavaşlatılmış sahibine kavuşma sahneleri olmasa da, gerçek hikaye zaten ağlatabilir sizi.

sahibine bebekken bağlanıyor ve iki yaşına kadar onu her gün tren istasyonuna bırakıp, akşam da ordan geri alıyor hachiko. iki yaşındayken ise, birgün sahibi geri dönmüyor. kalp krizi, bir daha da geri dönmeyecek malesef. ama bunu asla kabullenmiyor genç köpek, kendi hayatının sonu gelene kadar da, 10 yıl boyunca her gün o tren istasyonunun karşısında dikilip bekliyor sahibini. çevredeki herkes alışmış, acısalar da kimse ilişemiyor köpeğe, öylece her gün bekliyor. bir gece karlar altında uyuyakalıyor ve uykusunda buluşuyor sonunda sahibiyle, ikisi de tekrar gençler, mutlular.
bugün o tren istasyonunun karşısında hachiko'nun heykeli dikili, yeri japonya'da.

çocukken bir adet 'köpek bakım kitabı' ve 'kedi bakım kitabı'm vardı. ne kadar ısrar etsem de eve hayvan almadıkları için, o kitaptaki resimlere bakar, cinsleri ezberlerdim. bir de seçerdim kendimce, ''bahçeli evim olursa akita, kangal, boxer alırım, ufak evim olursa beagle alırım, pincher de olabilir..'' şeklinde. sonra birgün kedimiz oldu, sonrasında da.. hep kedimiz oldu. zaten ben de kedi insanıydım, köpek konusu açılmadı bir daha.

sanırım birgün akita alırım ben. akita için bahçeli ev de alırım. aile de kurarım. bir köpeğin benimle yaşlanmasını ve ona deli gibi bağlanmayı istiyorum. sevmeyi de güvenmeyi de, bir insanın size öğretmesini beklemeyin dostlarım, hayvanlardan öğrendiğiniz kavramlar çok daha saf ve doğru olacaktır.

1 yorum:

  1. reading sınavında vardı hachiko'nun hikayesi.sonradan hoca her hayvanseverin izlemesi gerektiği bir film demişti.sınavda bile duygulanmıştım filmi izlerken yanımda bir rulo tuvalet kağıdı bulundurmalıyım.

    YanıtlaSil