4 Ocak 2016 Pazartesi

İyi tasarımlar ne işe yarar?

 

Bu sabah ''Genel olarak tasarımın amacı'' üzerine bir şeyler yazmam gerekiyordu, bu sebeple biraz metin ve görsel araştırdım. Daha sonra kendim için sakladığım küçük ilham parçalarına şöyle bir baktım ve içim açıldı, paylaşayım dedim. Moda tasarımı sektöründen aşırı uzak, endüstriyel tasarım sektöründen de normal uzaklıkta bir ressam olarak, ben başarılı tasarımları incelemeye, hayran olmaya ve ufacık bir ışık yakıp bana bir şeyler ürettirmelerine bayılıyorum. Mesela şu şeker pembesi, özellikle omuz ve yaka kesimine hayran kaldığım elbise, bana onu giyecek zarif bir kadının portresini hayal ettiriyor, ikisini birbirinden bağımsız düşünemiyorum, elim hemen kalem kağıda gidiyor.

 

Ve elbette ''yaşsız'' kadınlar, çok büyük hayranlıkla ve özenerek baktığım, incelediğim bir azınlık. Biyolojik yaşı 20 de olabilir, 80 de, fiziği zapzayıf ve kemikli de olabilir, dolgun hatta şişman da, hiçbir önemi yok. Önemli olan bu kadınların içlerinden dışlarına büyük başarıyla yansıttıkları renkler, biçimler, ruh halleri ve duruşlar. ''Duruş'' gerçekten, her anlamda ama özellikle iyi bir tasarımı taşırken çok önemli. Şu bronz yumurtaların konduğu egzantrik şapkaya bakın! Bir de onu silip atarsak, elde edeceğimiz nispeten sıradan görünümü hayal edin. Bu portredeki bütün başarı ve bütünlük, o şapkayı taşıyan kadında bitiyor.Topluluk tarafından yadırganacak, tuhaf ya da cesur bulunacak renkleri, formları ve tasarımları kullanan bütün kadınlara hayranlıkla bakıyorum.
 
Bu ayakkabının da hem soluk, hem hafif sıcak grisine, üçgen burnuna, bantlarına (hadi şuna her şeyine diyelim) bayıldım. Ne tuhaf, asla giyemeyeceğim şeylere böyle bir hayranlık duymam ve bilgisayarımda koca bir dosya içinde biriktirmem, belki bir gün vakti gelir, şıklığı rahatlığa tercih edeceğim bir gece olur, umarım olur! Ama olmazsa da, yanındaki denizkızı yakalı gömleği bayılarak ve her havada, her yere giyebilirim.

Böylece bu sabah yazdığım makaleden sonra, kendime bir dinlenme ve göz banyosu yapma imkanı buldum. Demek ki iyi tasarımlar bazen sadece kahve içerken bakıp keyfini sürmeye ve hayal kurmaya da yararlar.

2 yorum:

  1. İyi tasarım motive eder, daha çok yaratmaya, yaşamaya ve hayattan zevk almaya yarar bence. Küçük mutluluktur, işlevselliktir, göz zevkidir aslında pek çok şeydir. Heyecanlandım düşünürken :) Ayakkabıya bayıldım çok rahat ve eşsiz duruyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel söylemişsin, birebir katılıyorum düşüncelerine. Şöyle ayakkabıları rahatlıkla giymek, mızmızlanmadan gayet güzel taşımak isterdim çok :)

      Sil