11 Eylül 2013 Çarşamba

her şeyi bilmek istiyorum. onu da. şunu da.

-Ayaklarım Ege'de bir yerleri gezerken kalbim ve aklım İstanbul sokaklarında kalmamıştı hiç. Baktım ayaklarım da hiç istemiyor burayı, kapandım otel odasına. sosyal medyada nefes darlığımı çoğaltıyorum.

-Ayvalık sahilindeyim, karşımda Cunda var. Cunda'da olmak için dolmuşa binip 10 dakika yol gitmem yeterli. Kadıköy'e gelmiş polis, en barışçıl ve özgür İstanbul köşelerine, Moda'ya. Orada herkes birbirini kollar bilirim. Ama bir boşluğa düştüğüm hissi gitmiyor yine. Moda'daki kedileri düşünüyorum sonra, o kadar çok, o kadar insancıl, o kadar güzeller ki. Toplasan beş kez görmüşümdür ama dertleri içime düşüyor.

-''Bırak artık şu aleti elinden, internete bakma birkaç saat, kafan gözün dinlensin.''

-Çocuk 22 yaşındaymış daha. Nefesim bile acıyor.

-Dün rüyamda biber gazları patlıyordu yine ardımızda. Bu sefer bir arabanın içindeydim, kapılar kilitliydi. Burun deliklerimin ve genzimin yanmasına uyandım. Beyaz kireçle kaplı Ege evi bile ferahlatmaz mı bir kabus sonrasını? Çocuk 22 yaşındaymış.. Hatay'larım acıyor.

-Kafanıza kask takın. En çok aklımızı anlamadıklarından, en çok kafatasımızdan korktuklarından, hedef bölgemiz hep orası. Kask takın, baret takın. Aklım tek tek hepinizde, tanısam da tanımasam da. Siz iyi değilken denizin hiç anlamı yok.

7 yorum:

  1. aklın bizdeyse çok güçlüyüz, merak etme. iyi çocuklara kurşun işlemez, biber gazı hele hiç!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte o kadar iyi biliyorum ki direnen dostlarımın ne kadar güçlü olduğunu, yüreğim ağzıma geliyor heyecandan, bir odanın içinde, sokaklarda dönüp duruyorum. En iyi dileklerim ve şanslarım yanında olsun.

      Sil
  2. Hepimizin canı acıyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun bir süre daha yanacak gibi. Ama bir gün yaralarımızı sarmaya ve kendimizi onarmaya başlayacağız. Buna inanmak gerek.

      Sil
  3. ne kadar alakasız, Eylül bilir diye geldim, bir türk ressam vardı hep aynı ağacın resmini yapan kağıdın-tuvalin ortasına. kimdi o?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hmm bak çıkaramadım böyle sorunca, Bedri Rahmi Eyüboğlu olabilir. Eğer dönemini, önemli başka eserlerini falan hatırlarsan daha iyi nokta atışı yapabilirim belki:)

      Sil
    2. yok yok, yaşıyor diye biliyorum. öyle çok muhteşem şeyler yapmıyor. çok önemli bir adam falan değil yani. aynı ağacın farklı hallerini renklerini yapıp duruyordu..

      Sil