24 Ekim 2010 Pazar

muhteşem kediler üzerine...








mahallenizde oturan, kuru mama taşıyan ve gördüğü kedilere dokunmadan geçemeyen yaşlı, deli kadınlar vardır... işte onlar benim gelecekteki profilim. yoğun hisler beslediğim üç kediyi size anlatmak zorundayım şimdi.

ilk kedi ev arkadaşım, şeker. ikinci siyamım, kızkardeşim. kütüphanemde, giyisi dolabımda, banyodaki temiz çamaşır sepetinde uyumayı seven kedim. ben öfkeliyken, korku dolu gözlerle beni izleyen, ben ağlarken başını dizime yaslayan, ben uyurken başımda nöbet tutan, nöbet tutarken ayakta uyuya kalan kedim. ben uzaktayken hep, en çok, kedimi özlerim.

bembeyaz, tombul, mavi-yeşil gözlü olan ise ayşe. benim olmayan kediler içinde en güzeli. artık benden tedirgin olmuyor, artık kucağımda uyuyor. ve ben aramızdaki kadın dayanışmasına, onun gözleriyle sahibini sürekli izliyor olmasına, yatağın içinde bir mayın tarlasında gezer gibi temkinli gezinmesine hayranım. ben ayşe'yi de sık sık özlerim, hasret gideririm.


son kedi ise, atölyemde bana yoldaşlık etmiş olan fakat birgün, bir sebeple kendine başka bir yuva bulan minerva. minerva çok özel bir kediydi, ben resim yaparken huzurla koltuğumuzda uyur, sonra ben yorulup koltuğa yığıldığım zaman yanıma süzülüp, mırlamaya değil, horlamaya başlardı. lavaboda musluğu açtığım zaman da gelip suyunu içerdi uslu bir şekilde. ben minerva'yı çok özledim.

5 yorum:

  1. sanırım bende o kadınlardan biri olacağım.evimdeki kediler yüzünden kimse beni ziyarete gelmeyecek ben mutlu mesut bir tüy yumağı olup yaşayıp gidecğeim gibi geliyor bazen.
    hocalarımdan biri beni şimdiden hayvan hakları savunucusu ilan etti.kediler ve köpekler söz konusu olduğunda bende akan sular duruyor.
    ve bende oğlumu çok özledim :(

    YanıtlaSil
  2. Kedileriben de çok seviyorum. Yaşasın kediler.. Yaşasın kedileri sevenler.. Yaşasın kedi sevenleri sevenler...

    YanıtlaSil
  3. doğadaki en kusursuz yaratık olduğunu söyleyebilirim rahatlıkla, hatta Da Vinci söylemiş bunu, bir bildiği var demek ki :)

    tanıştığımıza memnun oldum kedisever Profesör,
    oğlun da seni çok özlüyor Peluşum, ama neyseki hala seninle, senin kedin o bebek.

    YanıtlaSil
  4. Hayattaki en süper kediyi eklemeyi unutmuşsun.

    YanıtlaSil
  5. o kediyi biliyorum ve çok seviyorum. ama henüz tanışmadım ki, patisini sıkmadım, burnunu öpmedim ki. birgün o da beni en çok etkileyen kedilerden biri olacak eminim.

    YanıtlaSil