29 Ağustos 2010 Pazar

evlilik baskısına karşı cevaplar


konumuz ciddi dostlarım, oturun şöyle..
Evlilik Baskısına Karşı Cevaplar (E.B.K.C.) isimli dev bir toplum hizmeti ile karşınızdayım.
Ananeme geldim, bir gece kalmak ve ertesi gün evime dönmek üzere. Bu sabah beni yanına oturttu ve ''yaşı gelip te geçmekte olan her genç yiğidin'' yaşaması gereken o leziz soruya maruz kaldım. ''Evlenmeyi düşünmüyor musunuz?''

Ben düşünmüyorum. Uzun bir süre de azıcık bile olsa düşünmemeye kararlıyım. Kendimce çok mantıklı sebeplerim var. Çok şanslıyım ki hayatımdaki insan da aynı sebepleri taşıyor.

Peki bunu evlilik hesabı soran yakınlara nasıl açıklayacaksınız?

-İlk olarak malum soruyla karşılaştığınızda şok olmamalı, taviz vermemeli, benim gibi gak guk etmemelisiniz. kararlı olun! evliliğe karşı savaşınızda pes etmeyin!

-Okumayı kendinize meslek edinin, okuma bahaneniz hep olsun. 35 yaşında bile olsanız, ''Evlilik ne zaman?'' sorusuna ''E daha okulum bitmedi ki'' diyebilirsiniz.

-Sevgiliniz varsa işiniz daha zor, çift taraflı bir baskı sürecine gireceksiniz, hazır olun, ortak bir cevap üzerinde anlaşın. mesela ''Biz henüz kafayı yemedik, bir eve tıkılıp hayatımızı ve birbirimizi çürütmek yerine, mutluluk içinde ayrı hayatlarda yaşamak daha cazip geliyor'' gibi.. ve bunu olabilecek en kibar şekilde karşı tarafa izah etme yollarını arayın. bulursanız bana da söyleyin.

- Çocuk sevmeyin. Çocuk severseniz evliliğe sıcak bakarsınız. o küçük yapışkan, buruşuk, gürültülü ve şımarık nesnelerden hemen edinmek için başınızı yakarsınız, sakın ola ki çocuk sevmeyin! kedi sevin, at sevin, panda sevin, onlardan edinmeye bakın bol bol, çok daha huzurlu, ayrıca kimse bir bukalemun beslemek için parmağınızda bir yüzük olması gerektiğini söylemeyecek.

-köşeye sıkıştığınız an ''ev yanıyor! hamileyim! karşı eve uçak düştü!'' diye bağırmaktan çekinmeyin. en olmadı polisi arayın.

Sizler için elimden geleni yaptım. keşke birileri önceden bana bunları söyleseydi de, bu sabah boncuk boncuk terlemeseydim ananemin karşısında. ama yine de kazasız belasız ilk zorlu sohbeti atlattığımı düşünüyorum. darısı başınıza..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder