3 Ocak 2015 Cumartesi

Hayvanları hayatta tutma vakti

  Ben soğuk havalara, özellikle kar ve yağmur yağışına bayılan bir insandım. Kışla ilgili pek çok deneyimi (Buna ilk kez kendi isteğimle mandalina yemek de dahil) bu sene yaşıyorum. Bu kadar çok kedinin ve köpeğin evsiz, aç ve sevgisiz olduğu bu şehirde, artık kışı sevmiyorum. Kar yağsın diye gözümü dakikalarca gökyüzüne diktiğim ve havayı içimden ''Hadi! Hadiii yağabilirsin hadi!!'' diye dürttüğüm zamanlar da epey geride kaldı. Kar ancak sıcak bir evin, yemeğin, konforun olunca güzel, bununla yüzleştim.

   Salı günü gelecek olan Sibirya soğuğu ve kar fırtınası haberleri her yerde, herkesin dilinde. Ben geçen haftaki soğuklarda kaptığım şifayı hala atlatamadım, iki gündür her yerim ağrıyarak ve sesim çıkmayarak yatıyorum. Kalın bir paltoyla ve sokakta geçen en fazla bir-iki saatle ben bu haldeysem, ufak tefek, aç dostları düşünemiyorum, içim sıkılıyor.

  Artık hangimizin elinden ne geliyorsa, gönlümüzden ne koparsa. Her markete girdiğimizde, 4-5 liraya satılan paket kuru mamalardan almak, onları karşımıza çıkan ilk kedi ve köpeğe vermek hiç zor değil, hayat bile kurtarır. Bir de evin kıyısında, köşesinde kalmış kutular, koliler varsa, onların altına birkaç naylon torba sermek, sağlamlaştırmak, sonra da kuru bir yere bırakmak (''Kedi evidir, atmayın!'' yazarak) aynı şekilde kolay, aynı şekilde hayati bir önlem. Bu şehirde, sokaklarda, dört pati sahibi olup da hayatta kalmaya çalışmak, eminim en zor işlerden biridir. Elimizden artık ne gelirse.

2 yorum:

  1. Bu konuda sana katılıyorum, kışı kendim için çok sevsem de onlar için zorlu bir süreç. Ama hep o denizyıldızı kurtarma hikayesindeki ihtiyar adam gibi düşünürüm, ben ne yardım yapabilsem, ne kadarına ulaşabilsem kar olacak, çünkü onlar için fark edecek :) Sana çok çok geçmiş olsun, ben de ilerleyen günlerde (hatta bence yarın) konu ile ilgili bir yazı hazırlasam iyi olacak bloga. Öpüyorum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel söylemişsin, o hikaye bir çok durumda hep aklıma gelir benim de, bireysel çabalara çok inanıyorum. Ben şifayı epey kapmışım fark etmeden, sen çok dikkat et kendine kuzum, sonra kış keyiflerimizden de, hayvanlardan da geri kalınca, hiç güzel olmuyor. Soğuk ama güzel bir hafta olsun hepimize! :)

      Sil