2 Şubat 2016 Salı

Yaşsız ve kusursuz, Beatrix Ost

  Birkaç yazı önce, kuş yuvası şeklinde egzantrik bir şapka takan, tahminen 70'lerinin sonunda bir kadının fotoğrafını paylaşmıştım. O kadını çok merak ettim, araştırdım ve karşıma çok ilham veren, çok şaşırtan ve şaşırtmaktan epey keyif alan, muhteşem bir kadın çıktı: Beatrix Ost. Bazı kişilikleri anlatmak, hakkında bilgi vermek kendisini tanıtmak için çok yetersiz bence, asıl kendisinin ortaya koyduğu ve sergilediği duruş daha tanımlayıcı. Beatrix de öyle biri işte, giydiği muhteşem tasarımlar, pozları, harika ötesi evi, rengarenk saçları, yaptığı resimler ile kendisini en iyi anlatan kişi. 
 

   Stili hakkında uzun uzun konuşacak moda bilgisine sahip değilim, benim moda ile aram hep kendimle bir yerinden özdeşleştirebildiğim dokular ve renkleri sevmek şeklinde olmuştur o kadar. Türbanımsı eşarpları ise kendimle hiç özdeşleştirmediğim ama O'nda bayıldığım, en vurucu detaylarından biri. Hele de saçlarının lacivert ya da mor olduğu günlerden birindeyse, o capcanlı renkteki eşarplar ve örtüler inanılmaz görünüyor.



 Internette gezinirken, New York'taki (elbette başka bir yerde yaşayamazdı :) dairesinden pek çok fotoğraf buldum, antika topladığını, yıllar süren sanat yaşamından pek çok tablosunu ve koleksiyonunu yaptığı başka ressamlardan işleri de astığını, en az giyiminde olduğu kadar renk ve desen sevdiğini gördüm. Şu adreste evinden daha pek çok detay var.


Bazı yerlerde 73, bazılarında 76 diyor yaşı için, bizdeki yerel bir site ise 80 yaşında demiş, pek önemi yok böyle bir kadının kaç yaşında olduğunun aslında. Ben 25'i de, 40'ı da, 70'i de görebiliyorum bu kadına baktığım zaman, bu da onu benim gözümde bir hayranlık nesnesi yapıyor. ''Bana olmaz, yaşıma gitmez.'' diyen bir kadın olmak istemiyorum hiçbir yaşta, güzelleşmekte özgür, kendini seven, renklere ve desenlere aç biri olmak istiyorum. Son olarak kafamda zaman zaman gezen bir Cosmopolitan röportajı sorusu olan ''Bir ünlünün dolabını soyabilsen, bu kim olurdu?''nun cevabı, benim için artık Beatrix Ost olur (ah şu aşağıdaki yeşil kaşe palto!). Pek çok güzel ve yeni fotoğrafı için de Instagram sayfası burada bulunsun. Süsle bizi Beatrix! 


4 yorum:

  1. Gercekten stilin yassiz oldugunu kanitliyor! Cok guzel bir yazi olmus, ellerine saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Emre! Kendine güvenmek ve kendini yaratmak için harika bir örnek bu kadın, kesinlikle stili yaşının çok önünde.

      Sil
  2. Bu kadının varlığı bizler için umut, örnek bence. Fotoğraflara, yaşam tarzına bakıyorum da kendisi hiç yaşlanmamış... bakınca o yaşı görmüyorum, belli bir yaşı da görmüyorum aslında, görüntüsü sürekli değişiyor zihnimde. Yaşın sadece bir sayı olduğunu, kalbim duruncaya kadar değişebileceğimi, gelişebileceğimi gördüm Beatrix sayesinde. Ayrııccaa, en çok saçlarına yaptıklarını beğendim, çok renkli :) Çok güzel derlenmiş yazı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi, di mi!! Benim de içimde en çok umut uyandı bu kadını incelerken. 40 desem değil, 70 desem değil, yaşamı ve görünüşü çözmüş ve aşmış bir kadın bu, en çok da bakışlarından ve dev kahkahasından etkilendim, nasıl kaygısız ve rahat. Saçlar ise kesinlikle ayrıca nefis, hadi biz de deneyelim Zehra!! :) <3

      Sil