16 Haziran 2012 Cumartesi

kadınları çıldırtan erkekleri vuran kadınlar



  neden tutuklandığını bilmiyorum bu kadının. adını bile bilmiyorum. sadece karşıma çıkan bir sayfada ''tutuklanan kötü kızlar'' gibi de saçma bir başlığı vardı sanırım, bu üçleme karşıma çıktı. çok eski fotoğraflar da vardı. 1920'lerde tutuklanan kadınlar, çok ilginçti. korseli, pudralı, saçları yapılı ama tüm o zerafeti içinde kocasını zehirlemiş mesela, ya da sapık bir herife tüfekle iki el ateş etmiş. chicago müzikalindeki muhteşem sahne geliyor aklıma. çizgiden çıkmış, motoru yakmış, dellenmiş kadınların hikayelerini seviyorum. erkekler sadece yardımcı oyuncu bu hikayelerde. dolu bir bardağı taşırmak ya da şalteri attırmak dışında bir etkileri yok. ki zaten çoğunun genel rolü bu, ilişkide, evlilikte, hayatta hatta.

üç seferinde de tutuklanması zerre kadar umrunda olmayan bu kadını sevdim, ne yaptığını, kimin canını yaktığını umursamadan. tuhaf bir empati, ön yargılı bir sempati besledim.

6 yorum:

  1. şalter attı kız barmene bakınca.

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Zaten insanları yaptığı bir anlık hataları sonucu "kötü" olarak nitelendirmek, damga vurmak ne kadar doğru, orasını da tartışmalıyız.
    Bir de, yine özlemişim seni ve bloğunu. :)

    YanıtlaSil
  4. olley ballı süt gelmiş!
    ben böyle dellenmiş, haklı sebeplerle hata yapmış kadınlara ''kötü'' diyemiyorum gerçekten. hatta içlerinde sevimli bulduklarım oldukça fazla :)

    YanıtlaSil
  5. Bir daha sefere kendime kıymayayım, onu kıyayım.
    Bu bana ders olsun!

    YanıtlaSil
  6. bu yazıyı okuyamamıştım, emek'in yorumu güldürdü beni şuan =) blogum kapalı ama sadece seni izlemeye ve 1 sene once bugun ne yazmışım diye bakmaya geliyorum buralara eylül. takipteyim.

    YanıtlaSil